پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 215308
همزمان با همايش گلريزان در چهارمحال و بختياري صورت گرفت
کمک نماينده ولي‌فقيه در چهارمحال و بختياري به آزادي زندانيان نيازمند
تاریخ انتشار : 1395/04/01 10:25:48
نمایش : 1129
همزمان با برگزاري همايش گلريزان در چهارمحال و بختياري، ويژه‌ کمک به آزادي زندانيان نيازمند، نماينده ولي‌فقيه در استان و امام جمعه شهرکرد صد ميليون ريال به اين امر خداپسندانه اختصاص دادند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از جهانبين نيوز؛ نماينده ولي‌فقيه در چهارمحال و بختياري در ديدار ستاد مردمي رسيدگي به امور ديه و کمک به زندانيان چهارمحال و بختياري کمک درجهت آزادسازي زندانيان نيازمند مالي و جرايم غيرعمد را يک اقدام بسيار مهم و ضروري اجتماعي خواند و اظهار کرد: خدمت در اين عرصه و رسيدگي به امور ديه و کمک به زندانيان حقيقتاً توفيق بسيار بزرگ و ارزشمندي است که خداي متعال به شما عطا کرده و قطعا شما نيز شکرگذار اين توفيق هستيد.

امام جمعه شهرکرد با تاکيد بر اينکه زندانيان جرايم اجتماعي و غيرعمد بدون ترديد نيازمند ياري و دستگيري هستند تصريح کرد: متأسفانه در جامعه گرفتار انواع آسيب‌هاي اجتماعي هستيم که يک بخشي از اين آسيبب‌ها به زنداني و گرفتار شدن افراد منجر مي‌شود که حتما بايد از اين افراد که بر اثر عوامل اجتماعي در دام زندان گرفتار مي‌شوند، دستگيري کرد.

نکونام با تاکيد بر اين که بايد آحاد جامعه را نسبت به ضرورت کمک و مشارکت در اين امر خير، حساس و دغدغه‌مند کرد افزود: اگر مردم حساسيت و اهميت کمک به آسيب‌هاي اجتماعي به ويژه کمک به زندانيان جرايم غيرعمد را به خوبي درک کنند، حضور بيشتري در اين عرصه خواهند داشت و کمک بيشتري خواهند کرد.

نماينده ولي‌فقيه در چهارمحال و بختياري تاکيد کرد: افراد و خيرين بسياري هستند که آمادگي کمک در اين جهت را دارند اما به دليل اين که اطلاع دقيق از اين مسئله ندارند و يا کمک به زندانيان جرايم غيرعمد را به عنوان يک أمر خير تلقي نمي‌کنند و تصورشان اين است که نبايد به يک فرد مجرم که در زندان گرفتار شده است، کمک کرد از کمک و مشارکت در اين زمينه خودداري مي‌کنند.

نکونام تاکيد کرد: حتما بايد کمک به زندانيان جرايم غيرعمد و خانواده‌هاي آن‌ها در جامعه به عنوان مصداق بارز و روشن يک أمر خير فرهنگ‌سازي و شفاف‌سازي شود.
رئيس شوراي فرهنگ عمومي چهارمحال و بختياري خاطرنشان کرد: نمي‌توان هميشه مجرم را مقصر اصلي تمام جرم‌ها دانست و همه تقصير را به گردن او انداخت زيرا عوامل مختلفي اعم از مسائل اجتماعي و شرايط روز جامعه دست به دست هم مي‌دهند تا يک حادثه و جرمي به وقوع بپيوندد که حتي گاهي بسياري از اين عوامل در اختيار مجرم نيست بنابراين اين چنين افرادي واقعا نيازمند ياري هستند.

وي خانواده‌هاي زندانيان را به مراتب نيازمندتر به کمک و ياري خيرين دانست و اضافه کرد: خانواده‌اي که سرپرست و پدر بالاي سر او نباشد کاملاً احساس بي‌پناهي و بي‌ياوري مي‌کند که همين مسئله و کمبود عاطفي در خانواده باعث مي‌شود که خدايي نکرده انسان‌هاي مريض و بيماردل نظر سوء به اين خانواده‌ها داشته باشند و آن‌ها را با انواع آسيب‌ها و خطرات مواجه کند.

امام جمعه شهرکرد بيان داشت: ما اگر بتوانيم اين آسيب‌ها و کمبود‌ها را به واسطه کمک‌ها و ياري‌رساني‌هاي خيرخواهانه خود از خانواده زندانيان دور کنيم، قطعا از آسيب‌ها و خطرات احتمالي ديگر نيز جلوگيري کرده‌ايم.

نماينده ولي‌فقيه در چهارمحال و بختياري کمک به زندانيان و خانواده‌هاي زندانيان جرايم غيرعمد را يکي وظايف نظام جمهوري اسلامي عنوان و يادآور شد: يکي از وظايفي که حکومت در نظام جمهوري اسلامي دارد، اين است که در چنين مواردي حتي از بيت‌المال بودجه براي کمک و ياري‌رساني به خانواده‌هاي زندانيان اختصاص دهد تا خانواده‌ها در دام آسيب‌ها و معضلات اجتماعي گرفتار نشوند.

امام جمعه شهرکرد نجات انسان گرفتار در بند زندان را يکي از مصاديق بارز و ارزشمند کار خير دانست و تاکيد کرد: طبعاً تمام بار اين مسئوليت سنگين نمي‌تواند بر دوش حکومت و نظام باشد بلکه بايد کمک‌هاي مردمي در اين جهت باشد و مردم هم بدانند که کمک در اين عرصه از مصاديق بارز کار خير است.

نکونام در پايان در توصيه‌اي به ستاد مردمي رسيدگي به امور ديه و کمک به زندانيان استان افزود: بايد از ظرفيت مساجد، مراکز فرهنگي، صدا و سيما و رسانه در جهت فرهنگ‌سازي اين امر بسيار مهم و ارزشمند بهره‌ برد؛ اگر هم در تبليغات و اطلاع‌رساني‌هاي خود پاسخ مثبت از نظر مالي دريافت نگرديد نااميد نشويد بلکه قطعا بدانيد از نظر فرهنگ‌سازي توانسته‌ايد اين ذهنيت را به وجود بياوريد که بايد به فکر زندانيان بود.

 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html